sobota, 9 października 2010

`gitara akustyczna


Gitary akustyczne
*       
 Gitary akustyczne wywodzą się z gitar klasycznych. Niemniej jednak jest kilka istotnych różnic:
• węższy gryf (łatwiej grać akordami),
• większe pudło rezonansowe,
• struny stalowe (zazwyczaj cztery z nich mają tzw. owijkę z brązu),
• wzmocniony gryf i połączenie z pudłem z racji mocniejszego naciągu strun
• przekładnie ślimakowe.
Jak widać różnice pomiędzy gitarami akustycznymi a klasycznymi nie są duże i z tego właśnie powodu są często mylone. Mówiąc w dużym skrócie - gitara akustyczna ma stalowe struny, a co za tym idzie - wzmocnioną konstrukcję. Dzięki temu dźwięk jest bardziej wyrazisty i ostry, co ma swoje przełożenie na scenie.


1 komentarz:

  1. Ja właśnie chcę taką gitarę sobie kupić i mam nadzieję, że niedługo to nastąpi. Ja jestem zdania, że o samych gitarach akustycznych doskonale napisano w https://www.dziennikwschodni.pl/artykuly-sponsorowane/gitara-akustyczna-jak-wybrac-najlepsza-dla-siebie,n,1000282258.html i ja dzięki temu artykułowi wybrałam dla mnie najlepszą.

    OdpowiedzUsuń